regulamin sklepu internetowego
www.roslinnemedaliony.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, zasady dokonywania zakupów, warunki zawierania Umów sprzedaży produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
- Sklep internetowy działający pod adresem www.roslinnemedaliony.pl jest prowadzony przez Magdalenę Kania, zwaną dalej Sprzedawcą lub Usługodawcą.
§ 2 DEFINICJE
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
Czas realizacji zamówienia – jest to okres, w którym Produkt zostanie skompletowany i przygotowany do wysyłki (nie obejmuje czasu dostawy przez przewoźnika).
Dostawa – to usługa transportowa, za pomocą której Produkt zostanie dostarczony. Klient otrzymuje informacje o Czasie realizacji zamówienia oraz kosztach wybranego sposobu dostawy w Formularzu zamówienia.
Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia.
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, dający możliwość utworzenia Konta.
Klient – Usługobiorca, który na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto – element oprogramowania Sklepu, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
Koszyk – funkcjonalność Sklepu polegająca na wyświetleniu listy Produktów wybranych przez Klienta do zakupu z możliwością modyfikacji zawartości listy.
Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na wyrażeniu przez Usługobiorcę chęci otrzymywania na podany przez niego adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.roslinnemedaliony.pl.
Sprzedawca, Usługodawca – Magdalena Kania, właściciel Sklepu będący osobą fizyczną tj. która wykonuje działalność nieewidencjonowaną – została ona uregulowana w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców. Regulacja ta obowiązuje od 30 kwietnia 2018 r. i jest szczegółowo wyjaśniona w art.5.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu poprzez Formularz zamówienia.
Usługobiorca – każda osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, uzyskująca dostęp do Sklepu internetowego i korzystająca z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu przez Usługodawcę.
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
Zamówienie – składane za pomocą Formularza zamówienia oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio dozawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
- pod numerem telefonu 500 615 084 w dni robocze od godz. 10.00 do 17.00
- korzystając z adresu poczty elektronicznej: kontakt@roslinnemedaliony.pl
§ 4 WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do sieci Internet,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- przeglądarka internetowa
- włączenie w przeglądarce internetowej obsługi języka JavaScript oraz plików cookie.
§ 5 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW
- Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet, wyłącznie na rzecz Konsumentów.
- Ceny Produktów w Sklepie podane są w polskich złotych (zł) i zawierają podatek VAT.
- Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy.
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.
§ 6 ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: nazwa użytkownika oraz adresu email, na który zostanie wysłany odnośnik do ustawienia hasła.
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła podanych w Formularzu Rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@roslinnemedaliony.pl.
§ 7 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- Zamówienia w Sklepie internetowym można składać za pomocą Formularza zamówień.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni Formularz zamówienia, poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Produkt ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Produkt lub produkty będące przedmiotem Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Dodaj do koszyka”;
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych do faktury, adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać sposób dostarczenia Produktu (wysyłka na adres domowy lub do paczkomatu);
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
- kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”
- opłacić zamówienie.
§ 8 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Po złożeniu Zamówienia w Sklepie Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail z wyszczególnieniem wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą jest uznana za zawartą w momencie wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Po otrzymaniu płatności Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu jak również wysyłany do Klienta poprzez wiadomość e-mail.
§ 9 SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy podany w trakcie składania zamówienia. W tytule przelewu należy wpisać numer swojego zamówienia.
- Zamówienie należy opłacić w terminie do 2 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia w Sklepie.
- Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
- W przypadku braku wpłaty zamówienie zostanie anulowane.
§ 10 CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA, KOSZT I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Czas realizacji zamówienia w Sklepie wynosi 3 Dni roboczych (nie wliczając czasu doręczania przez przewoźnika) od momentu wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna.
- Informacje dotyczące kosztów i sposobów dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz dostępne są na podstronie „Sposoby dostawy” Sklepu.
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane pod adres wskazany w Formularzu zamówienia.
- Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, za pośrednictwem wskazanej przez Klienta w Formularzu zamówienia metody: dostawa do paczkomatu InPost lub pod wskazany adres domowy firmą kurierską InPost.
§ 11 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych.
- Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji za pomocą jednoznacznego oświadczenia wysłanego poczta elektroniczną na adres: kontakt@roslinnemedaliony.pl
- Do oświadczenia należy dołączyć zdjęcie zwracanego produktu.
- Oświadczenie to powinno zawierać następujące dane: numer zamówienia, data zamówienia, numer faktury, imię i nazwisko, adres, nr telefonu, e-mail
- W wiadomości zwrotnej, drogą elektroniczną Klient otrzyma adres, na który należy wysłać zwracany produkt.
- Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania. W celu dostarczenia produktu w stanie niezmiennym należy go zabezpieczyć do wysyłki w sposób chroniący przed uszkodzeniem.
- Sprzedawca po otrzymaniu przesyłki ze zwracanym produktem skontaktuje się z klientem droga elektroniczną i potwierdzi otrzymanie nienaruszonego produktu i dokona przelewu pieniędzy nie później niż 7 dni od daty otrzymania produktu.
- Opłatę za zwrot ponosi Konsument. Zwrot jest płatny w wysokości określonej przez wybranego przewoźnika.
- Jeżeli Klient w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca pokrywa koszt dostawy Produktu do wysokości najtańszego.
§ 12 REKLAMACJA PRODUKTU
-
Reklamacja z tytułu rękojmi.
Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt bez wad.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
W przypadku odnotowania wady Produktu proszę na adres e-mail: kontakt@roslinnemedaliony.pl wysłać zdjęcie reklamowanego produktu wraz z reklamacją.
- Dokument ten powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, numer zamówienia i nazwa reklamowanego produktu, data zakupu. Należy opisać powody reklamacji produktu, podać formę rekompensaty (wymiana produktu na wolny od wad, obniżka ceny, odstąpienie od umowy). Należy podać adres zwrotny.
- Drogą elektroniczną, w wiadomości zwrotnej Klient otrzyma adres, na który należy odesłać reklamowany Produkt.
- W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki poinformujemy Klienta drogą elektroniczną o wyniku postepowania reklamacyjnego.
- W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji, Sprzedawca w ciągu 7 dni od dnia jej uznania, naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Produktu.
- Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, klient otrzyma drogą e-mailową szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji i w ciągu 14 dni roboczych zostanie mu zwrócony produkt na koszt sprzedawcy.
-
- W przypadku uszkodzenia w transporcie
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera, należy sprawdzić czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Gdyby wyglądało na uszkodzone należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkód i skontaktować się ze Sprzedawcą. Protokół musi zawierać datę, godzinę dostawy oraz opis szkód.
§ 13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały na podstronie „Polityka prywatności” Sklepu.
§ 14 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
-
możliwość rejestracji i założenia Konta Klienta,
-
możliwość składanie zamówień i zawierania Umów sprzedaży Produktów,
-
otrzymywanie Newslettera – wiadomości e-mail związane z działalnością Sklepu m.in. pojawienia się nowych produktów w Sklepie.
-
-
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Aby skorzystać z Newslettera należy w formularzu na stronie głównej Sklepu podać adres poczty elektronicznej, na który ma być przesyłany Newsletter, przeczytać i zaakceptować „Politykę prywatności cookies” i kliknąć przycisk „Zapisz się”. Następnie potwierdzić wpisany adres e-mail klikając na link w przesłanej od Sprzedawcy wiadomości e-mail.
§ 15 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 14 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
-
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
-
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej Konto zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa Usługodawcy oraz osób trzecich.
§ 16 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
-
Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. korzystanie z Newslettera).
-
Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@roslinnemedaliony.pl.
-
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
-
Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
-
-
Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 17 TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz inne reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu (np. wszelkie zgłoszenia dotyczące problemów technicznych) Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@roslinnemedaliony.pl
-
W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 18 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
-
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tekst jedn.,Dz. U. z 2020 r., poz. 344, ze zm.),
-
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tekst jedn., Dz. U. z 2020 r., poz. 287),
-
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
-
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jedn., Dz. U. z 2020 r., poz. 1740) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
-
-
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
-
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
-
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.